Wednesday, September 5, 2007

Αλλαγή!!!


...όχι-όχι!!!!!
Μην φεύγεται απ'το blog μου....δεν είναι post αναπόλυσης του Αντρέα Παπαντρέου
ή κάποιου άλλου "Μαυρογιαλούρου"!!!
Μην τρομάζεται λοιπόν!

Αλλαγή στα εργασιακά μου δρώμενα είναι!

Λοιπόν....από όταν τελείωσα την σχολή και βγήκα στην αγορά εργασίας,
όλοι μου έλεγαν(και με προωθούσαν) στις πωλήσεις.
Εγώ πάντα αρνιόμουν!!
Έλεγα ότι δεν κάνω γι'αυτό και αρνιόμουν σχετικές εργασιακές ευκαιρίες!

Ξεκίνησα να δουλεύω λοιπόν σαν ελεύθερος επαγγελματίας αρχικά,
μετά στην βιομηχανία, μετά σε Project Management μερικά χρόνια
και μετά γύρισα στην Ελλάδα....πάλι στην Βιομηχανία τα τελευταία 2 χρόνια.
....Έλα όμως που την δουλειά που έκανα την ζήλεψε η ξαδερφούλα του αφεντικού?
(μιλάμε όμως για ένα από τα μεγαλύτερα "αφεντικά" στην Ελλάδα)

Οπότε με έναν εκπληκτικό τρόπο, μου προτείνει ο Διευθυντής μου
δουλειά στις πωλήσεις, γιατί πιστεύει ότι κάνω γι'αυτό......
Μου το παρουσιάζει και με έναν τρόπο ο οποίος δεν είχε ουσιαστικά
την επιλογή να πεις "όχι" και από σήμερα πωλήσεις το "τσίρκο"!!!!!

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι τις πωλήσεις ήδη τις σκεφτόμουν και εγώ πλέον......

Ο λόγος είναι ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει ουσιαστική οργάνωση και management στις εταιρίες.....ακόμα και στις μεγαλύτερες....και ο λόγος είναι ότι δεν θέλουν να υπάρχει γιατί
δεν συμφέρει τα υψηλά στελέχη(μη χέσω) να λογοδοτούν γιατί μία επένδυση κόστισε 40% επιπλέον του budget.
Έτσι όσες μεγάλες εταιρίες κερδοφορούν
(συνήθως λόγω μονοπωλίων της αγοράς)
δεν κάνουν τίποτα γι'αυτό, γιατί ως γνωστόν "ο έλληνας δεν βλέπει μπροστά" και η έννοια της "Επιχειρισιακής Βελτιστοποίησης" είναι άγνωστη στην ουσία της.
.......όσες δεν κερδοφορούν.....απλά κλείνουν....

Οπότε, αν δεν είσαι από "τζάκι" ή αν ο μπαμπάς σου δεν είναι ήδη Διευθυντικό Στέλεχος για να έχεις σίγουρη επαγγελματική άνοδο, άσχετα με το αν αξίζεις ή όχι,
πρέπει να βρεις έναν τρόπο να επιβιώσεις, κρατώντας την αξιοπρέπειά σου και κάνοντας
επαγγελματικά=>οικονομικά βήματα ανόδου, για βελτίωση του επιπέδου ζωής.

Εδώ να επισημάνω ότι υπάρχουν επαγγελματίες και συνάδελφοι οι οποίοι είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΙ και απλά έτυχε να έχουν και γνωριμίες.....σ'αυτούς βγάζω το καπέλο!!!!


Έτσι άρχισα και εγώ να σκέφτομαι τις πωλήσεις για τον εξής λόγο.
Αν είσαι καλός στις πωλήσεις έχεις πάντα δουλειά και αν φέρνεις χρήμα στην εταιρία,
πέφτουν bonus κλπ.

Όχι ότι εδώ τα "τζάκια" και οι άνθρωποι στυλ "θα ανέβω γιατί ο μπαμπάς μου είναι"
δεν υπάρχουν......υπάρχουν και έχουν καλύτερες ευκαιρίες και θα πάρουν και καλύτερο bonus....αλλά ελπίζω ότι αν είμαι όσο καλός μου λένε από τα 25 μου
(άσχετα αν σ'αυτή τη δουλειά πιο πολύ τους ένοιαζε να "φύγω απ'τα πόδια της γενικής διεύθυνσης) και αν δεν πάρω όσα αξίζω εδώ να την κάνω για άλλη εταιρία......και στις πωλήσεις "τσούζει" αυτό μια εταιρία.....όπως τους τσούζει να φύγει ένας λογιστής που "ξέρει πολλά"!!!

Εκεί ελπίζω λοιπόν και θα κάνω και ένα MBA παράλληλα με τη δουλειά,
για να έχω και το ανώτατο τυπικό προσόν από πλευράς Business πτυχίων....και
γιατί γουστάρω κιόλας να σπουδάζω ......και κακώς στην Ελλάδα έχουμε την νοοτροπία ότι "αυτά τα πράματα είναι για τους νέους μέχρι 28 το πολύ"!!!

Το καλό στην Ελλάδα είναι ότι τα πράγματα είναι προβλέψιμα.....το κακό είναι ότι το 95%
των προβλέψεων είναι αρνητικές....δεν περιμένεις και πολλά....δηλαδή εργασιακά ξέρεις ότι το πολύ-πολύ να είσαι σε μια καλή εταιρία που δεν θα κλείσει και σε πληρώνουν στην ώρα τους (ωωωω ναι...αυτό είναι προσόν στο Ελλάντα).

Πάντως μ'αρέσει το κλίμα εδώ στις πωλήσεις γιατί τα παιδιά έχουν χιούμορ και έχεις να κάνεις πιο πολύ με ανθρώπους της πιάτσας και όχι με φαντασμένους γιάππιδες.....

Μόλις εγκαινίασα και την τουαλέτα και έγραφε πάνω από τον καμπινέ.....

"Ο στόχος δεν είναι μια έννοια που αφορά μόνο τις πωλήσεις"

:- ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

5 comments:

osela said...

πωλήσεις, ε? c' est pas mal τσίρκο.
Σε βλέπω να τρέχεις από το πρωί ως το βράδυ βέβαια, αλλά ας ελπίσουμε οτι έχεις φυσική κλίση και θα σ' αρέσει.

takis said...

Πιστεύω πάντως οτι θα τα καταφέρεις να συνδυάσεις το "στόχο" με το στόχο της "εθνικής αξιοπρέπειας"...ή να πούμε καλύτερα της "προσωπικής" ?

Στις φουρτούνες πάντως φαίνονται οι καπετάνιοι..

Το μεγαλο μας τσιρκο said...

Καλημέρα,

@οσελιτσα
...Θα δείξει...θα σας keep you informed....

@takis
..απ'την προσωπική αξιοπρέπεια ξεκινάει και η "εθνική" που εννοούσα εγώ.....έτσι κι αλλιώς...

...ναι ρε γαμώτο στις φουρτούνες φαίνονται...(φτουουουουουου)
:-)))))))))

Effie said...

Καλή επιτυχία, αν και μάλλον δεν τη χρειάζεσαι - σε βλέπω αποφασισμένο!!!
Και το ΜΒΑ μην το αφήσεις με τίποτα! Δεν έχουν ηλικία οι σπουδές - διάθεση να υπάρχει (και κανα € έξτρα βεβαίως βεβαίως ;>>)

Το μεγαλο μας τσιρκο said...

Καλημέρα,

ευχαριστώ Εφάκι....νά'σαι καλά!

:-)))))))