Friday, August 17, 2007

...εδώ με θέλω....!!!


...."σκέπτομαι άρα υπάρχω"...είχε πει ο Ντεκάρτ σε μια εποχή που η φιλοσοφία του ορθολογισμού γεννιόταν στην Ευρώπη.

Εμείς τότε (κάπου στο 1600 νομίζω), ζούσαμε ήδη "στο Οθωμανικό ψυγείο" λόγω της πτώσης της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.

Πολύ πολύ αργότερα...σε μια γελοιογραφία, ο διαβολάκος του Αρκά χτυπούσε τον Ντεκάρτ συμπονετικά στην πλάτη και του έλεγε....."δεν υπάρχεις αλλά μην το σκέπτεσαι"!.......και κάπου διάβασα ότι ο νεοέλληνας θα μπορούσε να πει...."υπάρχω άρα χρωστάω"....αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.......

Πριν λίγες μέρες γύρισα από διακοπές. Πέρασα αρκετά όμορφα μπορώ να πω με την διαφορά, σε σχέση με πέρυσι, ότι δεν μπόρεσα να βγάλω κάθε σκέψη από το μυαλουδάκι μου η οποία είχε να κάνει με τα επαγγελματικά μου και την ζωή σ'αυτή την χώρα.

Επιστρέφοντας λοιπόν, νά'σου και σκάνε οι εκλογές και φυσικά αρχίζουν και οι συζητήσεις μεταξύ φίλων για απολογισμούς, για το πόσο χαμένη ή όχι πήγε η ψήφος μας την προηγούμενη φορά, για το τι στο διάολο συμβαίνει και δεν γίνονται σωστά κάποια πράγματα, κλπ....κλπ....κλπ

Τα συμπεράσματα είναι ευκολοδιάκριτα πιστεύω και δεν θέλω να τα αναλύσω πολύ γιατί πιστεύω ότι δεν έχει νόημα.
Όσον αφορά τους πολιτικούς...έχουμε τους ηγέτες που αξίζουμε και αν διαφωνώ εγώ, εσύ ή ο/η διπλανός/η σου δεν παίζει καμία σημασία. Το πολιτικό σκηνικό είναι ένα θέατρο και ο κάθε πολιτικός λέει το παραμύθι του ενώ όλοι μαζί τα πίνουν στα παρασκήνια και καμιά φορά τους φαντάζομαι να βάζουν στοιχήματα μεταξύ τους για το ποιος θα πει το καλύτερο ψέμα και ποιος θα πήσει περισσότερους πολίτες.

Από την πλευρά των πολιτών...υπάρχουν κάποιοι τελείως κρετίνοι οι οποίοι δεν καταλαβαίνουν αυτό το κακόγουστο "θέατρο" που παίζεται στο παρόν τους με τραγικές συνέπειες για το μέλλον τους, υπάρχουν αυτοί οι οποίοι εν γνώση τους και για προσωπικό όφελος λαμβάνουν μέρος στο παιχνίδι και τέλος αυτοί οι οποίοι δεν έχουν ανάγκη να μπουν στο παιχνίδι γιατί έτυχε να είναι αρκετά ευκατάσταστοι.

Που το πάω το θέμα τώρα έτσι????.......να σας εξηγήσω.....από την μικρή μου πείρα στην ζωή έχω καταλάβει ότι δεν μπορείς να είσαι μέλος μιας ομάδας και να θες να έχεις μόνο τα καλά.Αυτό δεν γίνεται!!!....θα υποστείς, θες δεν θες, και τα άσχημα!!

Παράδειγμα....Όταν ζούσα στην Αγγλία δεν μπορούσα να δουλεύω στην "ταδε" πασίγνωστη εταιρία και να έχω red account στην τράπεζα. Το έλεγχαν!!!
Έλεγχαν την φερεγγυότητά μου σαν πολίτη πριν με προσλάβουν!!!
Παρ'όλο που εμάς εδώ μπορεί να μας ακούγεται εξωφρενικό αυτό εκεί συμβαίνει!!!Γιατί??
Γιατί έτσι έχουν διαμορφώσει το σύστημα ζωής τους.....σωστό ή λάθος στο δικό μου το μυαλό....γι'αυτούς ΑΥΤΟ είναι το σωστό!

Όταν μια εταιρία σου έστελνε έναν λανθασμένα αυξημένο λογαριασμό και παραπονιόσουν σου έλεγαν...."έχεις δίκιο....όμως πλήρωσέ τον μέσα στην διορία του, μετά κάνε εγγράφως παράπονο και θα τα πάρεις πίσω τα λεφτά σου σε διάστημα 3 μηνών"!!!
Σαν Έλληνας βέβαια εγώ πάθαινα "σύφιλλη βλενόροια και όλες τις παιδικές αρρώστιες μαζί"....αλλά δεν μπορούσα να κάνω διαφορετικά γιατί το "σύστημά τους" θα με πέταγε όξω!!!....οι ίδιοι βέβαια άνθρωποι με είχαν επιλέξει στην τελευταία μου δουλειά εκεί από 15 Άγγλους!!!!!!.....ναι καλά ακούσατε....οι υποψήφιοι ήταν 15 Άγγλοι και εγώ και τελικά προσλήφθηκα εγώ!!!!........και αν ήθελα να έχω μια τέτοια καλή δουλειά με αξιοκρατικές προοπτικές έπρεπε να υπομένω και τα άσχημά τους.....άσχετα που τελικά δεν μπόρεσα να υπομείνω το γκρίζο του καιρού και της ιδοσυγκρασίας τους και έφυγα.......

Εδώ λοιπόν στην Ελλαδίτσα η κατάσταση έχει ως εξής......αν δεν είσαι πολύ μάγκας και τυχερός να κάνεις δικιά σου δουλειά(που δεν είμαι μέχρι στιγμής και βγάζω το καπέλο στους "καθαρούς"ελεύθερους επαγγελματίες).....δουλεύεις για άλλους και φτάνεις μέχρι ένα σημείο.....το οποίο είναι ότι ένας εργοδότης θα σε πληρώσει έναν μισθό το πολύ μέχρι 2000€ καθαρά και αυτό είναι!!!!ΤΕΛΟΣ!!!!
Από εκεί και πέρα, θα πληρώσει κάποιον παραπάνω γιατί....θα είναι ανιψιός κάποιου Γενικού Διευθυντή τράπεζας από την οποία αυτός θα πάρει ένα καλύτερο επιτόκιο στα δάνεια για την επιχείρησή του.....θα έχει πολιτικά κονέ και θα μεσολαβήσει έτσι ώστε η εταιρία να πάρει ένα καλό έργο ή μια καλή παραγγελία από κρατικούς φορείς.....και γενικότερα ανάλογοι λόγοι.....

Αυτά βέβαια συμβαίνουν παντού και σε όλες τις χώρες αλλά επειδή η Ελλάδα είναι πολύ μικρή και με καθόλου εξωστρεφή εμπορικό και παραγωγικό προσανατολισμό, πλην ελαχίστων επιχειρηματικών εξαιρέσεων, το πρόβλημα μας αγγίζει και μας καίει!!!

Έρχομαι λοιπόν εγώ που είμαι 33 ετών και θέλω να ζήσω στην Ελλάδα και αναρωτιέμαι.....
....μένω σ'αυτήν την χώρα και "βάζω ουρανό" στην ποιότητα ζωής μου και της οιγένοιάς μου ίσως αργότερα?(τα 2000 που σας έλεγα?)
.....φεύγω από την Ελλάδα και σιχτιριάζω κάθε μέρα γιατί δεν μπορώ να δω ένα ηλιοβασίλεμα, να πιω ένα ουζάκι και να μυρίσω τη θάλασσα?
....μένω εδώ και χώνομαι στην "πλέμπα των πολιτικών κονέ" και βγάζω αρκετά εύκολα χρήματα αλλά δεν μπορώ πλέον να κοιτιέμαι άνετα στον καθρέπτη?

Είμαι σε μια θέση αυτή τη στιγμή στη ζωή μου που και οι 3 δρόμοι είναι διαθέσιμοι και με καλές προσβάσεις.....ιδιαίτερα για την τελευταία οδό....με παρακαλάνε....

.....το μόνο που δεν είναι διαθέσιμο είναι μια αξιοπρεπής οδός στην Ελλάδα!!!!

23 comments:

Shades said...

Τσίρκο.. είτε κάτσεις είτε φύγεις.. στ' αρχίδια μας... το πήρες χαμπάρι ή να στο παίξω στο πιάνο???

Ασκαρδαμυκτί said...

Πάντως φιλαράκο, μην ξεχνάς ότι πολλά παιδιά εδώ μέσα ζουν με τα "560 του βασικού" και θεωρούν πρόκληση όσα λες για τα 2.000!

Μήπως σε κόλλησε μεγαλοϊδεατισμό η προκομένη σου;;;;

Το μεγαλο μας τσιρκο said...

καλημέρα,

@shades
....παίζεις και άρπα ρε??
;-)))

@askar
...το πέρασα το στάδιο των 560€ και το σέβομαι.....αλλά αν υπάρχουν εδώ μέσα 33άρηδες που είναι στα 560€ μάλλον ισχύει αυτό που λένε "όπως στρώνεις κοιμάσαι"!!
Ο άνθρωπος πρέπει να παραδειγματίζεται από τα καλύτερα για να βάζει στόχους στη ζωή....όχι από τα χάλια....!!!

Fibi said...

Έχω την εντύπωση οτι οι διακοπές σου αντί για χαλάρωση σου έφεραν σκέψεις σκέψεις σκέψεις...

Δεν σου είπε κανείς οτι παίρνοντας 2χιλιάρικα η ζωούλα σου θα είναι τέλεια, πηγμένος στο άγχος και δουλέυοντας όλη μέρα. Μείνε στα 1000 + δεν είναι λίγα. Άλλψστε όποιος πάει για πολλά χάνει και τα λίγα...

Χαλάρωσε και απόλαυσε τη ζωή σου, μην ασχολείσαι και καταναλώνεις φαία ουσία για κάτι που θα έρθει απο μόνο του χωρίς να το κυνηγάς και να το τραβάς απο τα μαλλιά!

Το μεγαλο μας τσιρκο said...

Καλημέρα,

εύκολο στα λόγια δύσκολο να το κάνω αλλά θα προσπαθήσω!!!
;-))))))))))

takis said...

Αυτά είναι πραγματικά πολιτικά κείμενα (ασε τους Shades και Ασκάρ να λένε τα δικά τους!..)

Τώρα για τις 3 εναλλακτικές λύσεις που προτείνεις για τον εαυτό σου στο τέλος ..τι να πώ
Δηλ. τώρα που κοιτάζεσαι στο καθρέφτη με τέτοια μαιμουδόφατσα εισαι ευτυχισμένος?!

Σοβαρά όμως, νομίζω οτι δεν υπάρχει απάντηση γιατί απλούστατα τίποτα δεν είναι απόλυτο..και στις 3 εναλλακτικές υπάρχουν συν και πλήν...αλλά ούτε και αυτές είναι πάντα όπως φαίνονται να είναι..

Το μεγαλο μας τσιρκο said...

@TAKIS
...Το περίεργο είναι ρε συ ότι είμαι ΤΡΙΣευτυχισμένος όταν κοιτάω τη φάτσα μου στον καθρέφτη....με φτιάχνει το τούτο μου ρε παιδί μου...νιώθω ακαταμάχητος....

....όσο για τα συν+πλην...πρέπει να βρω μια "φόρμουλα" να διαχειρίζομαι τα πλην, έτσι ώστε να μην χαλιέμαι....ίσως το καλύτερο είναι να σκεφτώ τι έχω συμβουλέψει φίλους στο παρελθόν....
:-))))))

Anonymous said...

...το πέρασα το στάδιο των 560€ και το σέβομαι.....αλλά αν υπάρχουν εδώ μέσα 33άρηδες που είναι στα 560€ μάλλον ισχύει αυτό που λένε "όπως στρώνεις κοιμάσαι"!!

Δεν είναι απαραίτητο ξέρεις, ειδικά με την ανεργία και την ανάλωση των νέων σαν ανθρώπινο κιμά, αλλά κυρίως των μεγαλύτερων που ως στελέχη κοντά στα πενήντα γίνονται ασύμφοροι. Δεν μου αρέσει να γκρινιάζω, αλλά αν εσύ πιστεύεις ότι υπάρχουν τρεις μόνο δρόμοι για τη ζωή σου, επιλέγεις αυτό με τα μεγαλύτερα οφέλη. Πάντως ο τρίτος μου προκαλεί αποτροπιασμό.

Το μεγαλο μας τσιρκο said...

@doratsirka
...όντως ο τελευταίος δρόμος είναι σκέτη αηδία!!!
Όσο για τα 560...καταλαβαίνω ότι μπορεί να συμβαίνει σε κάποιους αλλά όσο θλιβερό και αν είναι αυτό το γεγονός...δεν θα το κάνω σημαία των φιλοδοξιών μου στη ζωή...

Anonymous said...

Κανείς δεν θέλει να κάνει εκπτώσεις στα όνειρα και τις φιλοδοξίες του. Μα κανείς. Οι άλλοι το κάνουν και μεις, έρμαια συχνά, τους ακολουθούμε. Θα πω κάτι κοινότυπο: Ακολούθησε την καρδιά και κυρίως την ηθική σου. (σαν τη Θεία Λένα ακούγομαι αλλά τεσπά...με πιάνει φορές το δασκαλίστικο).

Το μεγαλο μας τσιρκο said...

Για τις "εκπτώσεις ονείρων" να πω βρε Δώρα ότι ίσως είναι οιμόνες εκπτώσεις που κανείς δεν θέλει αλλά, με λύπη, βλέπω τους περισσότερους σ'αυτήν την χώρα να μην θέλουν να θυσιάσουν και τίποτα για να κυνηγήσουν αυτά τα έρμα τα όμορφα ονείρατα....και απλά ξυπνάνε μια μέρα και τους φταίνε οι γύρω τους και η κοινωνία.....γι'αυτό μ'ακούς λίγο αυστηρό και απόλυτο στο θέμα των "560 και νά'σαι 33άρης"...

....είχα μια Δασκάλα στο δημοτικό, την Κα Ελένη,
που είναι ότι πιο γλυκό θυμάμαι από εκείνα τα χρόνια....!!!

....μην ανυσηχείς για το πως "θ'ακουστείς" εδώ μέσα...τσίρκο είμαι έτσι κι αλλιώς!
:-)))))

Anonymous said...

Θα'πρεπε να μας θλίβει το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι (οποιασδήποτε ηλικίας) που αμείβονται με 560 ευρώ, 600 ή κι 700 ακόμη, συγκρίνοντας την αγοραστική δύναμη αυτών των χρημάτων. Γιατί δηλαδή, αυτοί δε δουλεύουν; Ή δουλεύουν λιγότερο;
Όχι, δεν είμαι ούτε Κνίτης, ούτε παίρνω 560 μισθό. Είμαι απ'τους τυχερούς που αμείβονται με χιλιάρικο από τον πρώτο χρόνο δουλειάς. Κι έτσι δεν αναλώνομαι με φιλελευθεριστικές μαλακίες περί "στρωσιμάτων" και τέτοια. Δεν έχουν όλοι την ίδια αφετηρία, ούτε και την ίδια ιδιοσυγκρασία. Αν θέλουμε όμως να λεγόμαστε -δικαίως- πολιτισμένοι κάποια στιγμή, θα πρέπει ν' αρχίσουμε να σκεφτόμαστε και να πράττουμε με στόχο την πρόσβαση όλων των ανθρώπων στα αγαθά, και όχι μόνο των "ικανών" και "δυναμικών" νέων -μη χέσω-...
Άλλωστε εσύ γράφεις πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει αξιοπρεπής δρόμος...
Υ.Γ. Δεν γράφω το σχόλιο με επιθετική διάθεση (αν και έχει μια πολεμική εσάνς...), αλλά ως τροφή για σκέψη. Για μια πιο ανθρωπιστική νοοτροπία...

Το μεγαλο μας τσιρκο said...

Βασικά Ζαρατούστρα το γράφεις το κείμενο με επιθετική διάθεση αλλά δεν με πειράζει και ούτε χρειάζεται να απολογείσαι γι'αυτό!

Το "όπως στρώνει κανείς κοιμάται" δεν είναι "φιλελευθερίστικη μαλακία" όπως πιστεύεις, αλλά λαϊκή παροιμία!

Πάντως μου κάνει εντύπωση η ανάγκη που έχεις να επιδείξεις έναν υπερβολικά αλτρουιστή άνθρωπο και από ένα ολόκληρο post κολλάς τόσο πολύ σε μία πρότασή.

Ποιός μίλησε για επιβίωση μόνο των "ικανών & δυναμικών νέων"?

Ευχαριστώ για την συμβουλή αλλά η νοοτροπία μου είναι μια χαρά.....και σε συνδυασμό με πολύ δουλειά και λίγη τύχη με απομάκρυνε από την μιζέρια των "560"!

Εγώ απλά ένα προβληματισμό μου έγραψα σε post και αν το πρόβλημα μου κάποιος το θεωρεί πολυτέλεια, μπορεί να πάει γαμηθεί γιατί έχω δουλέψει για 5 Έλληνες μέχρι τώρα, για να έχω αυτούς τους "πολυτελείς προβληματισμούς" στα 33 μου!!


Έτσι απλά!

Anonymous said...

Φίλτατε σου εύχομαι να πετύχεις όλους τους στόχους σου!
Η διαφωνία μας είναι ότι εγώ προσπαθώ να δω το προσωπικό μου
συμφέρον μέσα στο συλλογικό, ενώ εσύ μιλάς μόνο για το προσωπικό σου, ατομικά.
Επαναλαμβάνω πως δεν έχω καμιά σχέση με κκε και τέτοια πράγματα, γιατί φαντάζομαι
πως ακούγομαι κάπως έτσι. Είμαι απλά ερευνητής από χόμπυ, και μέσα από τα blogs,
συλλέγω πληροφορίες για το πώς σκέφτονται οι άνθρωποι της γενιάς μου.
Όσοι σκέφτονται τέλος πάντων.
Και φυσικά με παρεξήγησες. Δεν κόλλησα στην
παροιμία απ όλο το post σου. Κάθε σημείο του post μαρτυρά τη θέση σου στα πράγματα,
η παροιμία είναι απλώς το τσιτάτο, η επικεφαλίδα, που συγχωνεύει τη σκέψη σου. Και σαφώς
πρόκειται για παλιά λαϊκή παροιμία, μόνο που -όπως συμβαίνει με όλες τις παροιμίες-
"κολλάνε" παντού και πουθενά. Και το νοηματικό πλαίσιο είναι αυτό που δίνει την ερμηνεία τους.
Έτσι την ανέφερα κι εγώ, ως τη συμπύκνωση των θέσεών σου πάνω στην ελεύθερη αγορά,
που όπως συμπεραίνει και η χρήση της παροιμίας σ'αυτήν την περίπτωση, τη
θεωρείς -κατά κάποιον τρόπο- αξιοκρατική.
Γι'αυτό θα συμφωνήσω μαζί σου, πως έχουμε την κυβέρνηση που μας αξίζει...

Το μεγαλο μας τσιρκο said...

Καλημέρα Ζαρατούστρα,

δεν έχω internet σπίτι και γι'αυτό το σχόλιο σήμερα.
Λοιπόν..."να δω το ατομικό μου συμφέρον μέσα από το συλλογικό"....άκουσε μια εμπειρία μου λοιπόν φίλε...

...όταν τελείωσα την σχολή μου, 8 στους 10 απόφοιτους(περίπου έτσι?) είχαν σαν όνειρο το δημόσιο.
Στις συζητήσεις μας για το επαγγελματικό μας μέλλον σε έλεγαν μαλάκα αν δεν χρησιμοποιούσες τις λέξεις "δημόσιο ή δημόσια έργα-βόλεμα-κονέ-οργανωμένος σε κόμα...κλπ"...όταν τους έλεγες..."ρε παιδιά είναι αδιέξοδο αυτή η νοοτροπία γιατί δεν είναι μία αειφόρος επαγγελματική ανάπτυξη αλλά προσωρινό βόλεμα και κέρδος χωρίς προοπτικές"...γελούσαν πάλι!!

Έτσι λοιπόν μετά τον στρατό και 2 χρόνια εργαίας στην Ελλάδα, αντί να μπλέξω με όλα αυτά για να πάρω έναν ανθρώπινο μισθό, πήρα το καπελάκι μου και πήγα να δουλέψω στο εξωτερικό για να πάρω κάποια προσόντα ώστε να ανταγωνιστώ λίγο "τα κονέ τους"!
Εν μέρει το κατάφερα μετά από 4 χρόνια πολλών κόπων, ρίσκων και λίγης τύχης.....και βρήκα μια αρκετά καλή δουλειά στην Ελλάδα και γύρισα.Κάποιοι από αυτούς τους "νεοελληνάρες" της ηλικίας μου κλαίνε τώρα και τους φταίει"η κοινωνία και το σύστημα" γιατί τους πρόδοσαν τα πολιτικά τους κονέ.....άλλοι κλαίνε γιατί άλλαξε η κυβέρνηση πριν 4 χρόνια κλπ, κλπ.

Ποιος είναι δηλαδή το "σύστημα" και η "κατάσταση"??? Εγώ,Εσύ, ο διπλανός σου, ο γείτονάς σου, ο άγνωστος που σου ζήτησε φωτιά και σου έπιασε κουβέντα για την μιζέρια του!!!....και η γενιά μου δεν έχει και δικαιολογίες του στυλ "περάσαμε πόλεμο ή εμφύλιο ή άλλα "πέτρινα χρόνια"!

Κάποιους τους βρίσκω ακόμα μπροστά μου λόγω εξαιρετικών οικογενειακών διασυνδέσεων και όλο αυτό συνθέτει την ελληνική πραγματικότητα της γενιάς μου και φυσικά αυτή η άρρωστη νοοτροπία υπάρχει σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας του νεοέλληνα!!!
Εδώ λοιπόν κολάει το "όπως στρώνει κανείς κοιμάται"....και για να καταλάβεις και γιατί είμαι έτσι αυστηρός, σου λέω ότι λόγω κάποιων καταστάσεων, σπουδές κλπ τα χρηματοδότησα απολύτως μόνος μου!!!
(καλά μη δακρύσεις κιόλας τώρα :-))

Άργησα να τελειώσω και τα 2 μου πτυχία αλλά τα έκανα από την ανάγκη της επιβίωσης και επειδή πίστευα και πιστεύω ότι αν θέλουμε μια διαφορετική κοινωνία πρέπει να κάνουμε αλλαγές στον εαυτό μας πρώτα. Δεν ανήκω σε μια γενιά "ικανών και δυναμικών" νέων αλλά δεν αντέχω και τη νοοτροπία του νεοέλληνα στο θέμα του φταιξίματος!
"""Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ ΠΟΤΕ"""!!!!!!!!

Οπότε λοιπόν εσύ πιστεύεις ότι πρέπει να βλέπει κανείς την ατομική του πρόοδο μέσα από την συνολική.....ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ!!!ΑΛΛΑ στην Ελλαδική πραγματικότητα φίλε Ζαρατούστρα δεν συμβαίνει έτσι....και ούτε μπορώ να λυπηθώ για αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι κάθονται σε έναν καναπέ και περιμένουν να αλλάξει ο κόσμος για να επωφεληθούν.

Αν θες να αλλάξεις τον κόσμο ξεκίνα τις αλλαγές από τον τύπο που βλέπεις στον καθρέπτη κάθε πρωί! Και αυτό έχω κάνει στη ζωή μου μέχρι τώρα και γι'αυτό είμαι αυστηρός με τους "γκρινιάρηδες επαναστάτες του καναπέ που τους φταίει το σύστημα και η κατάσταση"!!!

takis said...

Συγνώμη που παρεμβαίνω στη συζήτηση με τον Ζαρατούστρα,

Λέω οτι και οι 2 είστε "ανήσυχοι"..και αυτό μετράει πάνω απο τυχόν παρεξηγήσεις και διαφωνίες...

Η έννοια της ελεύθερης αγοράς εχει πολλές φορές παρεξηγηθεί ως κάτι οπωσδήποτε αρνητικό..
αλλά ούτως ή άλλως σε αυτή ζούμε και αυτή ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ να αντιμετωπίσουμε με τον καλύτερο τρόπο.

Ισως τελικά και στην Ελλάδα να υπάρχει αξιοπρεπής δρόμος, μόνο που πρέπει να παλέψεις πολύ για να τον κατακτήσεις...(η παράθεση του τελευταίου σχολίου του Οικοδεσπότη φαίνεται να το αποδεικνύει)περισσότερο ίσως απο άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, και εδώ είναι το άδικο της υπόθεσης.
Σε αυτό νομίζω θα συμφωνήσετε και οι 2.

ΥΓ. Από εμένα , της 1+ γενιάς μετά απο εσάς...

Το μεγαλο μας τσιρκο said...

Τάκη καλημέρα,

ποια διακοπή βρε συ?....δεν είμαστε και ζευγαράκι σε ερωτικές στιγμές... :- )))))))

όντως η "ελεύθερη αγορά" κάπου δουλεύει και κάπου όχι....δεν είναι απαραίτητα αρνητική εκτός αν θες να βλέπεις μόνο τα μείον!

Προεκτείνοντας το σχόλιό σου να επισημάνω ξανά ότι η γνώμη μου είναι,σε αντίθεση με πολλούς ανθρώπους, ότι εμείς έχουμε δημιουργήσει αυτήν την κατάσταση και την συντηρούμε....οπότε ας μην γκρινιάζουμε τόσο και δηλώνουμε αδικημένοι για τους μισθούς των 600€.

Πολλοί/ες, αν όχι όλοι, που παίρνουν 600€ σήμερα πρόθυμα θα συντηρήσουν αυτόν ΤΟΝ ΙΔΙΟ τρόπο ζωής που τους έφερε στα χάλια τα σημερινά.....αρκεί να βολευτούν προσωρινά, αδιαφορώντας αυσιαστικά ακόμα και για το μέλλον των ίδιων τους των παιδιών.

Αυτό συμβαίνει όταν ακούς ανθρώπους να λένε..."βολέψου τώρα εσύ και τι σε νοιάζει μωρέ?"
"μπες στο δημόσιο ρε συ ν'αράξεις!"

κλπ....κλπ....κλπ...κλπ!!!!

Οι πολιτικοί μας είναι εικόνα της νοοτροπίας μας και της στάσης ζωής μας σαν λαού!!!
ΤΑΔΕ ΕΦΗ "ΤΣΙΡΚΟ"!!!!

takis said...

Συμφωνώ !
Αλλο ένα ώριμο πολιτικό κείμενο..

shades said...

Τσίρκο μάλλον θα έχω καλό βράδυ..
Ρε κάτι με τρώει??
Ωραίο καλωσώρισμα :PP

Anonymous said...

Χαιρετώ και πάλι!
Χαίρομαι πολύ που με την κάπως "βίαιη" -ομολογώ- παρέμβασή μου άνοιξα μια συζήτηση που τράβηξε το ενδιαφέρον κι από άλλους bloggers!
Η μόνη μου ανησυχία ήταν μήπως κάνεις τη σκέψη: "Ωχ, εμένα βρήκε αυτός ο παλαβός να μου κάνει κύρηγμα για τις ανθρωπιστικές του (και ίσως κομμουνιστικές του) θεωρίες;". Όμως δεν έγινε έτσι τελικά κι αυτό με ικανοποιεί.
Γεια σου φίλε Τάκη! Σαφώς είναι μια ανοιχτή κουβέντα που αφορά τους πάντες, όχι μόνο εμάς τους δύο.
Το "χάσμα" βρίσκεται στο γεγονός ότι εσείς παίρνετε τα πράγματα όπως είναι και θέλετε να παλέψετε μέσα σ'αυτούς τους όρους που βρήκατε, ατομικά. Όπως δηλ. επιτάσσουν αυτοί οι όροι. Κι εγώ μέχρι στιγμής κάνω το ίδιο, αλλά αναγκαστικά. Γιατί θέλω να έχω και μια πιο ρομαντική (αν θέλετε) προοπτική για συνολικές αλλαγές -σε παγκόσμιο επίπεδο- με στόχο μια πιο δίκαιη κοινωνία. Εγώ είμαι απ'τους "τυχερούς" (αλλά όχι απ'τα δημοσιουπαληλικά λαμόγια με τα κονέ, που μας περιέγραψες) που είχα μια άλλη όμως αφετηρία, καθώς είχα την ευκαιρία να σπουδάσω, κι έτυχε να σπουδάσω μια ειδικότητα με μηδέν ανεργία (Οπτική, αν σας ενδιαφέρει), πράγμα που με καθιστά προνομιούχο σε πολλά θέματα. Όταν όμως εγώ μιλάω για αδικία, δε μιλάω ούτε για τον εαυτό μου, αλλά ούτε και για τους "ρέμπελους" ρουσφετοέλληνες που μας αναφέρεις, και οποίοι, όσοι και νά'ναι, παραμένουν ένα ποσοστό του πληθυσμού -και όχι το σύνολό του. Αφήνεις απ'έξω ανθρώπους που, για χ λόγους, σκοτώνονται πάνω στα μηχανάκια για τα 600 ευρώ, σερβιτόρους/ες (επαγγέλματα είναι κι αυτά έτσι; Κάποιος πρέπει να τα κάνει), αλλά και άλλους επαγγελματίες που τους συναντάς να εργάζονται με νάρθηκες στο χέρι, από πρόβλημα που απέκτησαν στη δουλειά των 600 ευρώ, πτυχιούχους πανεπιστημίου που η ειδικότητά τους (την οποία ακολούθησαν στα 18... έχει σημασία) έχει μέγαλο ποσοστό ανεργίας, γυναίκες που απολύθηκαν από τη δουλειά τους γιατί έμειναν έγκυες και χίλια δυο άλλα παραδείγματα... Η ανεργία φίλοι μου είναι ένα πραγματικό φαινόμενο, που το παραδέχονται ακόμη κι αυτοί που κυβερνούν (με μειωμένο βέβαια ποσοστό, με διάφορα τρικ, όπως το να μη βγάζουν κάρτες ανεργίας σε σπουδαστές, αλλά και με τη στρατιωτική θητεία κλπ κλπ...) και όχι αποκύημα της φαντασίας των "γκρινιάρηδων ψευτοεπαναστατών".
Για να μην το εξειδικεύσω όμως και αρχίσουμε να μιλάμε για τα παραδείγματα (πράγμα εκνευριστικό για μια συζήτηση....), να πω πως εγώ βλέπω και λίγο πιο φιλοσοφικά -ας πούμε- τα πράγματα. Δηλαδή δεν ξεκινάω από την κατάσταση που βρήκα να ισχύει, αλλά μια προοπτική να ισχύει και κάτι άλλο, πέρα απ'αυτό που έχουμε δει. Κι εδώ συμφωνώ με τους μαρξιστές. Αφού όλοι από τη φύση μας έχουμε τις ίδιες περίπου ανάγκες, γιατί σε μια οργανωμένη κοινωνία, να μην μπορούν να έχουν πρόσβαση όλοι σε αυτές. Για να το πω πιο απλά, δε μπορώ να δεχτώ ότι επειδή εγώ σπούδασα, στάθηκα τυχερός, προσπάθησα, δούλεψα, δικαιούμαι να έχω να φάω, να πλυθώ, να παω σ'έναν γιατρό, να πάω διακοπές, να ντυθώ κλπ. και να μην τα δικαιούται και κάποιος άλλος, που μπορεί να έκανε τα μισά από μένα ή και λιγότερα, μόνο και μόνο γιατί ορισμένα καθίκια θέλουν να έχουν στην κατοχή τους το ΑΕΠ ενός μικρού κράτους.
Δεν είμαι αλτρουιστής, ούτε επαναστάτης (αν και θα ήθελα), όμως εδώ πρέπει να συμφωνήσετε, κάνω κάποιες σκέψεις που προάγουν πολιτισμό ανθρωπιστικό. Και αυτός είν΄ο λόγος που έχω φτιάξει το blog αυτό. Για να εκφράζω αυτές τις σκέψεις. Αν ο σκοπός μου ήταν να τα κονομήσω εγώ προσωπικά και όλοι οι άλλοι να πάνε να γαμηθούν, ποιος ο λόγος να κάθομαι να ασχολούμαι με τέτοιες σκέψεις και να τις καταθέτω σε βήματα ιδεών όπως το blogspot.
Βγάζω χρήματα για την πάρτη μου και είμαι ικανοποιημένος, κι αν θελήσω περισσότερα, ανοίγω ένα δικό μου οπτικό κατάστημα όποια στιγμή το αποφασίσω. Κάτι που ίσως γίνει σύντομα, κι ίσως τότε - ποιος ξέρει?- γίνω και πιο "χοντρόπετσος" απέναντι σ'αυτά τα ζητήματα που μ'απασχολούν τώρα.
Μάλλον σας κούρασα λίγο ε;
Να ξέρετε κι εσύ κι ο φίλος Τάκης και όποιος άλλος, ότι χαίρομαι πολύ που συζητήσαμε!

Το μεγαλο μας τσιρκο said...

Καλημέρα ZARATUSTRA,

κι εγώ χαίρομαι που τα είπαμε.
Βλέπουμε τα πράγματα από άλλες οπτικές γωνίες όπως πολύ καλά αναφέρεις στο σχόλιό σου.

Τα συγκεκριμένα παραδείγματα μιας μειοψηφίας όπως και το παγκόσμιο "bigger picture"....θεωρώ ότι είναι αποπροσανατολιστικά για την μέση κατάσταση μιας γενιάς Ελλήνων ενώ εσύ τα βάζεις σαν αφετερία, κατά κάποιο τρόπο, των σκέψεών σου.

Μάλλον δεν θα υπάρχουμε εμείς όταν θα αποδειχθεί πιος τρόπος σκέψης είναι σωστός! :-))))

Νά'σαι καλά!

ΥΓ. Στη σχολή μου βγήκε η ψυχή στο διάβασμα για να περάσω Οπτική & Φωτομετρία....είχα τσακωθεί με έναν καργιόλη καθηγητή που αν δεν ήσουν της ΠΑΣΠ δεν σε πέρναγε...
:-)))))))

takis said...

Γειά σου Ζαρατούστρα,

Δεν διαφωνώ μαζί σου.
Φυσικά υπάρχει το θέμα ανεργία που έχει κοινωνικές διαστάσεις και φυσικά χρειάζεται να ψηφισθούν άνθρωποι που θα κάνουν κάτι για αυτό (λέμε τώρα..)

Αυτό όμως δεν εμποδίζει την ατομική ανάληψη ευθυνών σε οικονομικό-κοινωνικό αλλά και πολιτικό επίπεδο.
Εσύ μόνος σου λες οτι κάποια στιγμή μπορεί να ανοίξεις τη δικιά σου επιχείρηση..αυτό για μένα ΔΕΝ σημαίνει οτι οπωσδήποτε θα γίνεις στυγνός εκμεταλλευτής.
Μη μπερδεύουμε τα πράγματα.

Αυτό που χρειαζόμαστε είναι να δουλέψει η δημοκρατία παντού και να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες για όλους χωρίς αυτό να σηματοδοτεί δικαιολογία για νέους που κάθονται και περιμένουν τα πάντα απο τους άλλους...
Στη ζωή χρειάζεται να αγωνισθείς (κοινοτυπία είπα αλλά τελικά ετσι είναι)ακόμα και όταν οι συγκυρίες είναι ευνοϊκές.
Γιατί οι ανησυχίες (και αγώνες) στη ζωή είναι η ουσία ..
ο εφησυχασμός είναι απουσία (και οχι συνουσία!) ζωής.

Στα παραπάνω δεν νομίζω να διαφωνεί ούτε και ο οικοδεσπότης.

Χάρηκα και εγώ για την όλη κουβέντα.

Το μεγαλο μας τσιρκο said...

Καλημέρα Τάκη,

όχι δεν διαφωνώ και ωομίζω ότι "πιάσαμε" ένα θέμα που είναι δύσκολο να πεις με σιγουριά ποιος είναι ο σωστός τρόπος ανάλυσής του και αντιμετώπισής του.

Γι'αυτό και εγώ, όπως ανέφερα σε προηγούμενο σχόλιο, ξεκίνησα την κινητοποίησή μου από τον άγνωστο που βλέπω κάθε πρωί στον καθρέπτη.

Να είστε καλά,
ευχαριστώ για την κουβεντούλα παιδιά!

:-))))))))))