Περιοδικό "7" της Ελευθεροτυπίας, φύλλο 28ης Μαρτίου 2004.
Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης δίνει συνέντευξη στον δημοσιογράφο Νίκο Φωτάκη...
Σε ένα ξέσπασμα, φέρεται κατά του έντεχνου τραγουδιού και εμμέσως και των εκπροσώπων του... Είπε μεταξύ άλλων... "Οι του εμπορικού ρεπερτορίου είναι πιο αφελείς, αλλά καλόπιστοι. Οι του εντέχνου είναι πιο κλειστοί.
Το έντεχνο, όπως το μάθαμε την περασμένη δεκαετία, δεν υπάρχει. Η αντιπροσωπεία έκλεισε. Αυτό το εσωστρεφές τραγούδι, το απλό, το απέριττο, μια κιθαρούλα, ένα λαούτο, ένα βιολί να τσιμπάει πού και πού, με δυσνόητο στίχο που δεν καταλαβαίνεις αν είσαι κάτω από δεκαοκτώ δεν με καλύπτει αισθητικά. Ηταν ουσιαστικά εγκλωβισμός και η εποχή το κατάργησε από μόνη της"...
Περιοδικό "7" της Ελευθεροτυπίας, φύλλο 10ης Απριλίου 2004.
Ο Πάνος Κατσιμίχας αναλαμβάνει να απαντήσει στον Μιχάλη σε όσα ανέφερε παραπάνω, με προσωπική επιστολή προς την εφημερίδα..."Διάβασα τις προάλλες τη συνέντευξη του τραγουδιστή Μιχάλη Χατζηγιάννη και ανατρίχιασα.
Ξαφνικά ένα νεαρό παιδί, εκφράζοντας τη φθήνια, την αγραμματοσύνη και το θράσος της εποχής, βγαίνει ύστερα από δύο-τρεις επιτυχημένες σεζόν σαν φουσκωμένο κοκοράκι και επαίρεται ασύστολα. Θύμα των μέσων που τον ανέδειξαν και τον παρέσυραν και επικίνδυνο παράδειγμα για όλα τα νέα παιδιά που τον θαυμάζουν και τον παρακολουθούν.
Και τι δεν είπε το παιδί: «Δεν έχω ανάγκη κανέναν», δεν με βοήθησε κανείς, «τα κάνω όλα μόνος μου», «δεν με ενδιαφέρει τίποτα» κ.λπ. Και σαν να μην έφταναν αυτά, πατάει και την πεπονόφλουδα του έμπειρου δημοσιογράφου περί «ανυπόταχτων οπαδών του εντέχνου» που απέρριψαν το Μιχάλη και τρελαίνεται ο Μιχάλης και υπογράφει με τη βαριά του υπογραφή τη θανατική καταδίκη του μίζερου και δυσνόητου «έντεχνου τραγουδιού» και συνεχίζει την ξέφρενη πορεία του προς τη δόξα της «σκεπτόμενης ποπ». Καινούριο είδος αυτό. Δική του ανακάλυψη και πατέντα.
Επειδή όλο αυτό το «κόλπο» είναι τουλάχιστον αντιαισθητικό και εντελώς επικίνδυνο, μπαίνω στον κόπο να τον ρωτήσω:
- Ξέρεις πού βρίσκεσαι Μιχάλη; Ξέρεις για τι πράγματα μιλάς ακριβώς;
- Ξέρεις ποιοι χύσανε ιδρώτα και αίμα 20 χρόνια τώρα, για να δημιουργήσουν από το τίποτα αυτό το τεράστιο συναυλιακό κοινό που γεμίζει τα καλοκαιρινά γήπεδα και θέατρα;
- Ξέρεις πάνω στις πλάτες ποιων πας τα καλοκαίρια και παριστάνεις τον κούκλο και θησαυρίζεις;
Θα σου το πω εγώ, για να το μάθουν και οι υπόλοιποι του στιλ σου, αλλά κι αυτοί που εκτρέφονται μαζικά στα ορνιθοτροφεία των reality shows και είναι έτοιμοι να βγουν και να διαστρέψουν τα μυαλά των πιτσιρικάδων:
Οι «έντεχνοι» και το «έντεχνο» που με τέτοιο θράσος βγαίνεις και φτύνεις, αυτοί οι ίδιοι είναι που ανοίξαν το δρόμο της συναυλίας και των μεγάλων ακροατηρίων. Αυτοί υπερασπίζονται εδώ και είκοσι τόσα χρόνια το ελληνικό τραγούδι και την αξιοπρέπεια του δημιουργού, αν αυτά σου λένε κάτι.Σε τι σε πείραξε εσένα άραγε το «έντεχνο» (όπως το ονομάζουν οι διάφοροι αγράμματοι); Ποιος σου έδωσε το δικαίωμα να το αποκαλείς «μαγαζί» και «αντιπροσωπεία».
Μήπως το μπέρδεψες με τα μαγαζιά που δουλεύεις;Δεν έχω τίποτα μαζί σου προσωπικά, όμως, κάποιος πρέπει να σου πει, ότι, θέλεις δε θέλεις, είσαι παράδειγμα για πολλούς πιτσιρικάδες, οπότε πρέπει να σκέφτεσαι πριν μιλήσεις.Παρεμπιπτόντως, μήπως θυμάσαι μια συναυλία που δώσαμε με τον Χάρη στη Λευκωσία, το 1996; Τη διοργάνωνε ο Προσφυγικός Σύλλογος ΠΑΕΚ Κερύνεια και μάζεψε γύρω στις 10.000 άτομα. Πριν από μας τραγούδησες εσύ. Ενα παιδάκι 17 ετών, σεμνό και μαζεμένο, με υπέροχη φωνή, ντυμένο και κουρεμένο κατ' εικόνα και ομοίωση του Γ. Νταλάρα.
Κάποιος ήρθε μ' ένα δίσκο demo και παρακάλεσε να τον ακούσουμε και να βοηθήσουμε αν μπορούμε το Μιχάλη. Είσαι σίγουρος ότι δεν είχες, ούτε έχεις ανάγκη κανέναν και ότι τα ξέρεις όλα; Και τότε, το βραβείο για την κατηγορία «έντεχνο τραγούδι» γιατί το παρέλαβες στα Αρίων, αφού «η αντιπροσωπεία έκλεισε». Επειδή σου άρεσε το νάιλον αγαλματάκι;Ακουσε λοιπόν φιλαράκο δύο πράγματα και τελειώνω:* Πρώτον, μη μιλάς πολύ και απλώς τραγούδα με την όμορφη φωνή σου τα παιδικά σου τραγουδάκια. Είναι αναμφισβήτητα γλυκύτατα και χρήσιμα. Αλλιώς τι θα χόρευε η επτάχρονη κόρη μου στα πάρτι με τις φίλες της;* Δεύτερο και σπουδαιότερο: Ξεκαβάλησε το καλάμι, γιατί αν φυσήξει κανένας αέρας και το γυρίσει από οριζοντίως, κάθετα, θα έχεις σοβαρό πρόβλημα. Εχεις πολύ δρόμο και πολλή δουλειά ακόμα μπροστά σου. «Ησουνα μικρός για τέτοια ανοίγματα». Μάθε να σέβεσαι την πνευματική ζωή του τόπου που σε φιλοξενεί και σου δίνει ψωμί να φας. Τώρα μίσησέ με ελεύθερα ή κάτσε και σκέψου".
Tuesday, May 22, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
7 comments:
Πεστα ρε Τσιρκουλε!!!!!
Ξύπνησε το λιοντάρι;
Παρόλο που υπάρχουν πολλά τραγούδια του Χατζιγιάννη με ιδιαίτερη προτίμηση σε ένα που το τραγουδάει μόνο με τη συνοδεία πιάνου αλά έντεχνο θα συμφωνήσω με την φιλενάδα μου, πέστα ρε τσίρκουλε εδώ εχεις δίκιο...
Έγραψες ξεδοντιάρη!!!
Ο Πάνος Κατσιμίχας είπε και έγραψε.......
Σωστός ο παίκτης!!!
τα είχε πει πολύ σωστά τότε ο Πάνος ο Κατσιμίχας..και μπράβο του, για το θάρρος της γνώμης του, γιατί οι περισσότεροι από αυτούς της κατηγορίας του είναι μεγάλες κότες...
το θέμα είναι ότι η Χατζηγιάννιοκρατία στο χώρο της ελληνικής μουσικής επεκτείνεται ανελέητα...και φοβάμαι...και έχω αρχίσει να βγάζω σπυράκια...και δεν βρίσκω κάποια αλοιφή...ελπίζω να περάσει...κουράγιο μου...
υ.γ.: πριν χρόνια ο Τζιμάκος τραγουδούσε με τρέλα "ΟΧΙ ΆΛΛΟ ΝΤΑΛΑΡΑ"...ΑΝ ΗΤΑΝ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΜΟΥ ΘΑ το έγραφε αλλιώς..του τύπου.. "ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝη"..
(ένας πρώην τρελός φαν των Κατσιμιχαίων που δεν άντεξε άλλο την μιζέρια τους και την γκρίνια τους και την επανάληψή τους και τελικά τους μίσησε..ΑΦΡΟΣ)
Post a Comment